tisdag 8 februari 2011

Ni minns kanske...

Mönstrade papper; Maja Design "Ska vi ta en fika?"
Blommor; Prima och WOC
Dekorationer; Kaiser halvpärlor, Prima swirl, Tim Holtz Ornament plate, minialfabet Cosmo Cricket
Dies; Quickuts Nesting hearts, Cuttlebug embossing


Det är ju inte direkt lätt att fota såhär års, men här ser ni i alla fall hur det ser
ut ;)
Har tagit plast ifrån en leksakskartong (hade ingen OH-plast) och embossat med Cuttlebug embossingfolder (med swirls) och använt som fönster i kortet.
Första men absolut inte sista gången jag gjorde så!


Alla blommor har, som vanligt, fått en omgång med Stickles Diamond på sig.

Snyggt minialfabet som har genomskinlig bakgrund.
Massor med Crackle Accent på för snyggare effekt :)


...att jag nämnde att jag har en hel del alster som jag gjort senaste tiden
men att det varit sisådär med bloggandet av de!?
Här är just ett sådant kort...min fina mamma fyllde 50 år för snart en månad
sen och då fick hon just detta kortet av oss.
Jag gjorde det till månadens tävling på Magdas, där man skulle scrappa utan foton/stämpelmotiv. Det var verkligen inte det lättaste.
Men jag är riktigt nöjd med resultatet, och Maja Designs "ska vi ta en fika?"-papper är helt underbara! Love them!

Tror jag skulle behöva inventera bland fotomapparna för att få lite mer koll
på vad jag har lagt upp här och inte. Japp, det får det bli...ska bara hämta lite mer kaffe först ;)

4 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Åh, det är sååå fint detta kortet. Och nu när man ser detaljerna så är det alldeles underbart!! Kan tänka mig att din mamma blev mer än glad för det. :)

Jag har själv gjort ett liknande till Pär på alla hjärtans dag (jag hoppas inte han är här och kikar ;)). Fast det är ett kort med en typ av plastficka på som jag stoppat en massa hjärt-paljetter i, lite enklare än ditt. Pappret med hjärtanen på är detsamma som du använt iaf. :)

BellaMio sa...

Det är ju underbart!!! Såååå vackert och jag håller med dig om att just den pappersserien är såååå fin!

Kramis och ses på träffen snart!

Anonym sa...

Åååååh, sååååå fint!!!! Förstår att du vann med det, helt underbart!!

Louise sa...

Ett stort grattis till vinsten. Kortet är verkligen cakert och du är väl förtjänt av ett första pris.