söndag 1 januari 2012

Summering av 2011 del 2...

Jag tokgillar helvita kort...även helvita layouter. Så det är självklart att detta kortet är ett av mina favoriter. Ovanligt utan stämpelmotiv men kul att variera sig.

Detta kortet gjorde jag till en av SOG utmaningarna på Flickr. Jag gillar "kuvertet" med tagen lite extra och så kommer jag göra på fler kort :)

Första gången jag testade att stämpla runt motivet, och faktiskt så visades detta i Molly-bloggen också :) Tokgillar pappret och de extra fjärilarna, färgerna...ja allt, hihi.

Detta kortet gjordes i början av året, till en av "veckans julkort". Jag gillar upplägget och detaljerna.
Med detta kortet ansökte jag som gäst-dt till SOG och jag vann :) Så under december och januari gästar jag SOG, som ni kanske märkt har blivit mina favoritstämplar...



Ett shakercard, gjort till en utmaningsblogg. Jag gillar färgerna, detaljerna...

Jag fick en beställning på ett bröllopskort, eller faktiskt två kort till samma brudpar. Så jag ville variera mig genom att göra ett kort utan stämpelmotiv. Och resultatet blev ett bokkort som jag blev otroligt nöjd med ;) Faktiskt topp 3 av korten från 2011.

Ännu ett kort utan stämpelmotiv. Istället har jag gjort ett fönster av embossad plast. Kan det vara mitt första lila kort?! Mamma fick det när hon fyllde år i alla fall, gjorde även en altrad Paradis-ask som matchade kortet.

En beställning till, jag är ju särskilt förtjust i turkost. Jag embossade stämpelmotivet och dammade av "platta" blommor (hydrangeas från Prima).

Detta kortet gjordes på scrapträffen i Läckeby. Ett shakercard, i hela andra färger än jag brukar skapa i. Ni vet ju jag och rååååsa ;) Med detta kortet vann jag utmaningen...!!!

...fast denna gången blir det mina topp 10 kort.
Ingen särskild ordning, kan inte säga vilket jag gillar mest eller på femte plats.

Har ni några nyårslöften?
Jag har tänkt att inte ge några i år...förutom att verkligen ta mig tid och scrappa mer!
T ex mindre tid framför datorn.
Jag funderar på något "x antal alster innan shopping" och verkligen använda det jag har. Men att det mer ska gälla dekorationer och mönstrade papper.
Stämplar, dies, stansar, cardstock kan vara undantag.
Men som sagt, jag har inte funderat helt klart på det där än ;)

Jag önskar er ert finfint 2012 <3

7 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Härliga kort! Jag kan bara instämma i att helvita alster är såååå snygga :-)

Gör 25 alster utan att shoppa något alls vetja ;-) Jag ska använda upp mina månadskit innan jag handlar mer, vilket är tanken att ske i april, om inte kiten och alla mönstrade papper tar slut innan....

Gott nytt vännen ♥

Pillan sa...

Kanonfina kort! Håller med om att helvitt är läckert, men min favorit bland dina kort blev nog ändå det shakerkort du gjort till en utmaningsblogg!!
Gott Nytt till dig... Kram

onkis sa...

Du har gjort såå mycket fint

Önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Zora sa...

En härlig kavalkad av året som gott. har lagt till mig som följare :O)

Eva sa...

Du är bara så himla duktig...ALLT du gör blir ju så jättejättefint! Svårt att välja favisar...men bland dina LO:s är det absolut nr1 och bland dina kort blir det shakerkortet du gjorde i Läckeby..kanske för att jag såg det "på riktigt" och var förtjust i det redan då.
Önskar dig Nytt Gott scrapÅR
//Eva

Åsa/asamia sa...

Å vilka underbart fina kort du gjort under året! Det är så fint att få se de "bästa" på rad så här...massor av inspiration.
Gott Nytt År!
Kram

Anna Maria Niia sa...

Tack för din fina kommentar under inlägget om min favoritlista!

Vilka underbara alster du listat!
Gott nytt år!